Základní škola

Naše třídy, šk. rok 2025 / 2026

I. třída (1., 2., 4., 5 ročník)

  • Třídní učitelka: Mgr. Lada Pecníková (zástupkyně ředitelky pro úsek ZŠ)
  • Asistentka pedagoga: Miroslava Novotná
  • 2. ročník – 2 děti
  • 3. ročník – 1 dítě
  • 4. ročník – 2 děti
  • 5. ročník – 1 dítě (začleněno ze speciální třídy)

II. třída (6., 9. ročník)

  • Třídní učitel: Mgr. Jiří Kuzník (výchovný poradce)
  • Asistentka pedagoga: Alena Rybárová
  • 6. ročník – 5 dětí
  • 9. ročník – 2 děti

III. třída (5., 8. ročník)

  • Třídní učitelka: Mgr. Daniela Němcová
  • 5. ročník – 4 děti
  • 8. ročník – 2 děti (začleněné ze speciální třídy)

IV. třída (6., 7., 8. ročník)

  • Třídní učitelka: Mgr. Eva Kubišová
  • Asistenti pedagoga: Petra Vráblíková, Mgr. Olena Šimáčková, Ladislava Lančiová
  • 6. ročník – 1 dítě (začleněno ze speciální třídy)
  • 7. ročník – 3 děti
  • 8. ročník – 3 děti (jedno dítě začleněno ze speciální třídy)

Ostatní pedagogičtí pracovníci

  • Bc. Kristina Çakar – učitelka, metodik prevence
  • Miroslava Novotná – vychovatelka ŠD


Aktuální seznam členů Školské rady

  • za zřizovatele: Ing. Petr Obrusník, Robert Sivulka
  • za pedagogy: Mgr. Lada Pecníková, Alena Rybárová
  • za zákonné zástupce žáků: Jana Vyoralová, David Valach


Aktivity školy

Už na začátku školního roku jsme si pořídili motýlí zahrádku – speciální prostředí, ve kterém jsme chtěli sledovat životní cyklus motýla babočky. S napětím jsme pak několik měsíců čekali na jaro, kdy bylo možné objednat housenky a celý proces pozorování mohl začít.

Již třetím rokem jsme zapojeni do projektu "Adopce ohrožených druhů zvířat" pořádaný ZOO Ostrava. Zvířátkem, které symbolicky sponzorujeme, je mandril, kterého si naše děti vybraly pro adopci. Tentokrát byla potřebná částka získána pomocí části výtěžku z Vánočního jarmarku. Takže o našeho mandrila jsme se postarali a uvidíme, jak se nám podaří...

V naší škole proběhlo již tradiční setkání s policií ČR, tentokrát se zaměřením na téma návykových látek a kyberšikany. Policistka poskytla žákům základní informace a praktické rady, jak se těmto rizikům vyhnout, jak lépe a bezpečněji trávit volný čas a zvládat stres nebo nudu. Hovořilo se o zdravotních, sociálních, ale i právních důsledcích držení...

Poslední den před prázdninami v naší škole patřil oslavám Velikonoc. Napřed jsme si povídali o tom, že jsou Velikonoce tím nejdůležitějším křesťanským svátkem. Řekli jsme si, jak vznikly a jaké tradice se dodržují.

Naše škola se během dvou krásných jarních dnů proměnila v tvořivou dílnu plnou barev, nápadů a dětského smíchu. Přivítali jsme děti z MŠ Ve Svahu a MŠ Jesenická, které se spolu s našimi žáky zapojily do tvoření inspirovaného velikonočními motivy – a společně jsme si to opravdu užili.

U nás ve škole věříme, že společné zážitky mají největší kouzlo, když si je připravíme společně – a Velikonoce nebyly výjimkou. Ještě než nás přišly navštívit děti z mateřských škol, pustili jsme se s našimi žáky do příprav, které proměnily běžné hodiny pracovních činností ve voňavé a kreativní dílny.

Světový den Downova syndromu byl i u nás ve škole dnem, kdy jsme si připomněli, že jsme každý jiný a tím pádem originální. Stejně jako jsou "jiní" lidé s Downovým syndromem, a přesto mají mezi námi své pevné místo!

Už podruhé jsme měli možnost zažít muzikoterapii, která se u našich dětí setkává s čím dál větším nadšením. Zatímco poprvé byla pro mnohé novým a neznámým zážitkem, tentokrát už věděly, co je čeká, a mohly si celý proces naplno užít. Pro mnohé z nich to byla vzácná příležitost zpomalit, zastavit se a jen vnímat přítomný okamžik.

Měsíc únor jsme zasvětili sklu. V rámci pracovních činností se žáci 1. a 2. stupně naší školy zúčastnili exkurze v malé sklárně ve Vrbně pod Pradědem, kterou vede sklář Roman Míček. Tato sklárna je známá svou specializací na ruční výrobu replik středověkého skla, které dodává do hradů a galerií.

V hodině pracovních činností si naši žáci 1. stupně vyzkoušeli přípravu jednoduchého, ale oblíbeného dezertu – pudingu. Cílem této aktivity bylo nejen seznámit děti se základy vaření, ale také rozšířit jejich motorické dovednosti, spolupráci a samostatnost.

Zooterapie u nás ve škole je vždy velkým zážitkem. Tentokrát k nám kromě psích terapeutů a papoušků zavítali i čtyřtýdenní králíčci! Děti si je mohly pomazlit, dozvědět se o jejich péči, a dokonce jim samy vybrat jména.

Ve čtvrtek 26. 02. jsme měli znovu možnost v rámci zooterapie a canisterapie poznat "na vlastní kůži" nové živočichy. Tentokrát to byli obojživelníci – žáby. Zjistili jsme, že taková žába může být hodně zajímavá – nesmí se na ni sahat holou rukou, krmí se hmyzem a plazí při tom jazyk, dovede pěkně daleko skákat, klade do vody vajíčka v rosolovitém...

Pomalu se nám blíží jaro, a tak nás to láká ven do přírody nebo na školní zahradu. Ale protože o sobě zima dává ještě stále vědět, využili jsme prostor školních dílen. Bylo potřeba přesadit několik pokojových květin, které nám zdobí třídy a chodby školy. Po dlouhém boji jsme dostali rostliny ven z květináčů. Kořeny byly prorostlé snad všude....

Náš vánoční jarmark byl opět nejen oslavou kreativity a společenství, ale hlavně důkazem, že když se spojíme, můžeme změnit svět k lepšímu! Díky vám všem se nám podařilo vybrat úžasných 4 380 Kč, které jsme s radostí předali tam, kde jsou nejvíce potřeba.

Na základě § 167 odst. 8 zákona č. 561/2004 Sb., školský zákon, v platném znění, a zveřejněného volebního řádu vyhlašuje statutární zástupce školy doplňkové volby na uvolněné místo člena školské rady za zákonné zástupce nezletilých žáků a zletilé žáky. Blíže v níže uvedených materiálech.

Dnes jsme ve škole zažili skvělé dopoledne plné užitečných informací i praktických ukázek. Přijeli k nám záchranáři Dan, Jirka a Tomáš z "Kocour Preventista" spolu s Karolínou Surý, kteří nám srozumitelně a zajímavě vysvětlili, jak se zachovat v krizových situacích.

Naše škola měla již podruhé příležitost zažít zooterapii, tentokrát se staršími dětmi. Setkání s terapeutickými zvířaty z Bohumína bylo nejen příjemným zpestřením dne, ale také velkou výzvou – hlavním tématem bylo tentokrát překonávání strachu.

Naše škola se snaží neustále obohacovat vzdělávací i podpůrné aktivity pro naše žáky. Jednou z letošních novinek je canisterapie – terapeutická metoda, která využívá pozitivní působení psů na fyzické i duševní zdraví člověka.

27. 01. (ve výroční den osvobození Osvětimi) si připomínáme "Den památky obětí holocaustu." Holokaust - holocaust - šoa - genocida - znamenalo systematické pronásledování a vyvražďování Židů před a během 2. světové války. V tomto nejtragičtějším období židovského národa bylo zavražděno 6 milionů Židů. Německý nacismus chtěl tímto způsobem provést...